Multiplikationssånger

Standard

Idag introducerade jag 7:ans multiplikationstabell med hjälp av multiplikationssång 7 på www.kunskapshubben.se ! Barnen älskar dessa multiplikationssånger och jag likaså. Vi lär oss en i taget så sitter de bra (lite för bra när jag kommer på mig själv att sjunga dem i duschen…). Tycker det är bra att först lära sig alla produkter i nya gångertabellen. Sedan vill jag såklart att de ska kunna multiplikationerna automatiserat, men någonstans måste man börja och då är kunskapshubbens sånger strålande! Tänk vad roligt de måste haft när de gjorde dessa! 

När jag sedan jobbade med matteboken och statistik (vid bananbordet!) med fyra elever fick de andra fortsätta att jobba med 7:ans produkter. Jag har något gammalt engelskt material där de färglägger fält med produkterna så växer en spännande bild fram.

Bild

Kommentera

