Big numbers

Standard

I slutet av engelskalektionen tog jag fram (på whiteboarden) klassens ”English song book” till barnens glädje. I stället för att söka sångerna på youtube varje gång det ska till att sjungas har jag samlat sångerna i en ”bok” på digitala whiteboarden. En sång på varje sida. Då klickar jag bara på bilden och kommer direkt till rätt youtubeträff, eftersom jag har länkat dem. En av barnens favoritåtar är Big numbers. I den sången får man räkna ända upp till 1trillion,! Ibland tar jag också fram ”My first song book” med låtar från årskurs 1 och så river vi av några gamla favortiter.

Bild

Bild

One response »

  1. Pingback: Secret five little monkeys | skolfröken fräken

Kommentera

