Bananbordspedagogik – succé även i förskoleklass

Standard

Drog för någon vecka igång Bananbordspedagogik i min förskoleklass. Även här med samma imponerande resultat!✌️🌟❤️😊

Framme hos mig vid bananbordet har jag ibland arbetat med Bornholmsmodellen och ibland med matematik. Nu äntligen känner jag att jag når alla mina elever och har full koll på vad vi ska arbeta mer med på grupp- och individnivå. Så himla bra! På de andra stationerna har jag varvat finmotorik (t ex plusplus och mosaik), mandala, appar (t ex Bornholmslek, ljudlek, bugs and numbers…).

Eftersom eleverna inte läser ännu har jag gjort stationsschemat på tavlan med hjälp av bilder av varje station (rad ett).

Vid lektionsuppstarten berättar jag vad som ska arbetas med på de olika stationerna (rad två) och vilka som börjar på de olika stationerna (rad tre).

Annonser

One response »

  1. Hej!
    Jag skulle gärna vilja ta del av din fina samtalsmall för elevledda utvecklingssamtal för åk 2 och 3.
    Gärna så att jag kan redigera i ett dokument.
    Om detta inte går blir jag om jag bara får tillgång till mallen, så att jag kan skriva direkt i mallen.
    Tack på förhand!
    mvh Marika

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s