Första luckan

Standard

Idag var det dags att öppna första luckan i klassens julkalender. I år har jag gjort den i keynote. Förra året gjorde jag den i power point och 6 år innan i en flipcart till active boarden.

Jag väljer en julig bild och sätter ut så många luckor jag vill ha. Sedan länkar jag numret till en annan sida i pesentationen. Där står dagens ”uppdrag”. Det kan vara ett avsnitt från ”Sunes jul”, en julsång, en mattekluring, ett svenskauppdrag eller en värdegrundsuppgift. Idag var det ett avsnitt från Sunes jul, ”Julkortet”.

På varje lucksida finns också en tillbakaknapp så att man länkas tillbaka till julkalendern.

julkalender

julkort

Kommentera

