Lärkompisar

Standard

Jag vill att mina elever ska vara stjärnor på att samarbeta. Kunna samarbeta med vem som helst. Därför har jag använt mig av mattedetektiver ibland på mattelektionerna, skrivpar när vi skriver texter, grupper om 3-4 när vi arbetar stationsvis o.s.v. Ibland har jag bara läst upp vilka som ska arbeta ihop och ibland har jag haft det på tavlan. Nu fick det bli ett träd i fönstret och barnen blev ugglor. Ugglor är ju så söta och kloka, precis som barn! Över trädet skrev jag lärkompisar. Ett bra samlingsnamn tyckte jag. Här kan jag nu gruppera ugglorna hur jag vill att de ska jobba från lektion till lektion.

lärkompisar uggla

Kommentera

