Dags för Nomp, bättre sent än aldrig!

Standard

Så var en ny termin igång. Rivstartade första dagen med att alla elever fick en grön inplastad lapp med användarnamn och lösenord till matte-appen Nomp. Har inget bra svar på varför jag inte använt appen under hösten. Fick berättat för mig om den precis innan sommarlovet och gillade direkt det jag hörde och såg. Nåväl, det är väl rätt mycket som ska till i en etta under hösten… Nu är jag i alla fall igång och det känns toppen!

Det fina med nomp är ju lärartjänsten, Nomp+. Där registrerade jag mina elever som idag fick utföra sitt första uppdrag från mig på Nomp. Idag fick alla elever ett och samma uppdrag. (Det var uppdrag nog för några att skriva rätt användarnamn och lösenord åklart!;-))Nästa uppdrag kommer att vara individuellt beroende på vad just den eleven behöver traggla på. På min inloggning kan jag sedan bl.a. se om de utfört uppdraget, hur lång tid det tog och hur många rätt de fick.

När jag arbetar med Eldorado har jag fyra elever framme hos mig åt gången, övriga arbetar med något annat självgående inom matematik. Här tänker jag att Nomp kommer att bli suverän. Medan jag övar matteförståelse i Eldorado med fyra elever kan de andra ibland traggla på sin nivå i Nomp.

Bild

Kommentera

