Mattedetektiver

Standard

Barnen fick vara mattedetektiver och hjälpa fröken att lösa ett klurigt fall. Jag presenterade dagens hemliga uppdrag, satte sedan detektiverna parvis i olika högkvarter runt om i klassrummet. Idag hade jag delat in paren så att alla par skulle lyckas komma fram till en lösning. Jag uppmanade barnen att rita svaret. Alla barn hade varsitt papper. När alla detektiver var nöjda med sina lösningar samlades vi åter på mattan. Nu fick varje par visa och berätta hur de hade tänkt när de löste fallet. Uppgiften hade jag hittat i Eldorado, lyfte ut den och gjorde något roligt och lite större av den. Det var första gången mina ettor löste problem i grupp. Snart kommer detektiverna få ett nytt spännande fall…

20131005-105535.jpg

20131005-105555.jpg

 

(Pdf finns under sidan Pdf:er)

2 responses »

  1. Jag fullkomligt älskar din blogg! Eftersom att även jag har 1:or slinker jag in här nu och då för att få inspiration. Tack för det!
    Om du vill se vad min klass håller på med…besök oss då på ugglornasnaste.moobis.se
    Där kan du kanske känna igen ett och annat=)!

Kommentera

