Ordningstal

Standard

Idag arbetade vi med ordningstalen. Vi började med en busig lek. Jag ställde ut 6 stolar på mattan. Jag blandade med barnens stolar, min ”snurrstol”, pallar och vår lilla stol. Sedan tog jag fram den största tärningen jag hade. Nu fick barnen komma fram en i taget och kasta tärningen. Visade tärningen tre fick barnet sätta sig på den tredje stolen. Fick nu ett till barn tre, ja då var det bara att hoppa upp i knät på kompisen på den tredje stolen. Kanske ska tilläggas att jag gjorde leken i halvklass…;-)

bild

Kommentera

