Ramsräkna och talgrannar

Standard

Underbart att se hur hungriga mina ettor är på att arbeta! Här gäller det att hitta på roligheter för att behålla och utöka hungern, härlig utmaning i min smak! Idag fick det bli ett spel som jag döpt till ”lustiga gatan”. Barnen spelar parvis och har en varsin spelplan. Spelplanen består av två gator. På ena gatan börjar husnumren på 1 och går uppåt. Den andra gatan börjar på 9 och där går numren baklänges ner till ett. Man slår en niotärning och skriver in suffran på rätt plats på en av gatorna. Slår man en nolla får man välja vilken siffra man vill skriva in. Försten att fyllt i alla husnummer har vunnit!

20130906-180418.jpg

 

(Pdf finns på sidan Pdf:er)

6 responses »

  1. Vilket roligt spel och så fina hus det finns på gatan! Jag har också en etta det här läsåret och kan bara instämma i att det gäller att hitta utmaningar :-)).
    Hur har du gjort husen, de var underbara – vill också ha ;-).
    Följer din blogg och får massa användbara tips – tack för att du delar med dig!
    Kramar från Ulrika i Ludvika

  2. Vilket kul sätt att träna talens grannar. Jag skulle också gärna vilja ha din fina spelplan och testa detta med mina ettor. Skulle du inte kunna ha en ny kategori under bloggen med PDF:er på material t.ex. dina fina spelplaner ? Om du vill alltså.
    Tack för inspirationen och för att du delar dina goda idéer!

Kommentera

