Gammal goding i ny tappning

Standard

Min namnpåse är fantastiskt användbar. Den använder jag ofta. I påsen ligger lappar. På lapparna står barnens namn. Sedan drar jag en lapp ur påsen. Vem ska få svara, vem ska få börja, vid lottningar och när jag ska slumpa fram arbetspar eller grupper. Gillar att barnen inte alltid ska behöva räcka upp handen för att svara utan att jag på detta sätt får alla mer delaktiga. Har man dessutom tid över är det väldigt roligt att beskriva det barnet som står på lappen. Det är en pojke i blå gruppen, hon har två vokaler i sitt namn…

Det blir aldrig något tjafs och alla tycker att det är en rättvis påse. Sen kan jag ju markera en lapp i förväg med ett gem, om det skulle behövas någon gång…;-)

Bild

Nu finns min namnpåse som app, så nu har jag även en lite modernare tappning i min telefon. Appen heter ”Names in a hat”. Jag har skrivit in alla barnens namn och när jag vill kan appen slumpa fram ett namn åt mig!

Bild

Kommentera

