Certifierad flippare

Standard

Här med utser jag mig själv till certifierad flippare! Har nu flippat klassrummet i några veckor och fullkomligt älskar det! Så roligt! Vet att det innefattar mer än bara film, men blir som ett litet barn på julafton när jag ska till och göra en ny film. Jag spritter från topp till tå och det kittlas i magen.

Som jag tidigare berättat har mina elever skrivit ”Den magiska dörren” och vi har publicerat böckerna på klassens bloggsida. Förra veckan delade jag ut varsitt kuvert med ett stort frågetecken på till eleverna. På bloggsidan kunde de hitta en film som jag gjort med instruktioner till kuvertet.

Bild

I kuvertet låg en lapp med ett namn på någon kompis i klassen. Uppgiften var att läsa just den kompisens ”Den magiska dörren” med ”two stars and a wish”-ögon. Därefter i kommentarsfältet skriva två stjärnor och en önskan till kompisen.

Idag i skolan gick eleverna in på sina datorer och tittade vad de fått för kommentar. Alla(!) hade gjort hemuppgiften! Den var tydligen lite lockande…  Sen läste de kompisarnas berättelser, så många de bara hann med. Oj vad roligt de tyckte de hade det, oj vad vi lästränar tyckte jag!;-)

Bild

Bild

Det är så utmanande att hitta på spännande filmer och hookar för att få eleverna att bli supersugna att springa hem och titta på filmen!

Kommentera

