Osynlig för en dag

Standard

När jag satt med min lärarstudent och planerade hennes svenskalektioner dök en gammal, go skrivuppgift upp i mitt huvud. Osynlighetspillret. Jag har gjort den flera gånger på mellanstadiet, men aldrig med lågstadiet.

Först brukade vi spåna tillsammans hela klassen vad man skulle kunna göra om man var osynlig. Efter ett tag tog jag fram en burk med piller i som jag delade ut till eleverna, osynlighetspiller. Sedan var uppgiften att skriva om sin osynliga dag.

Nu skulle min lärarstudent få göra en något uppfräschad version med mina treor.

Vi spelade först in en film med instruktioner som barnen fick i läxa. (Flippat!) I filmen uppmanar vi barnen att skriva en tankekarta och ta med till skolan som utgångspunkt för sitt skrivande. Den dagen de skulle skriva bjöd lärarstudenten först på ett litet suspekt piller!

Bild

2 responses »

Kommentera

