Flippa klassrummet

Standard

Tidigare har jag gjort några halvhjärtade småförsök att flippa till klassrummet och hemuppgifterna. Från och med nu och fram till sommarlovet ska jag utveckla min förmåga att flippa klassrummet! Jag ska försöka bli vass på det helt enkelt! Nu går jag ”all in” och utvärderar till sommaren. Första ”läxorna” får mina elever imorgon. Jag kommer då att lägga upp två flimklipp på klassbloggen som ska tittas på hemma till på tisdag. Ska uppmana såväl elever som föräldrar att ge mig feed back under resans gång.

Nästa vecka blir det grammatik, närmare bestämt substantiv som vi ska arbeta med. Då får eleverna förbereda sig hemma genom att titta på Grammatikbolaget. Vi ska på matten nästa vecka titta lite närmare på divisionsuppställning, kort division. Tog fram mobilkameran och filmade en liten genomgång med hjälp av en handdocka som någon elev i klassen tillverkat för annat ändamål. Jag hade löjligt roligt när jag filmade. Fort gick det också! Mobil, handdocka, whiteboardpenna, ja allt på en gång. Titta här om du vill. OBS! Varning!!Tänk nu på att det är min första film… Det gäller att våga kasta sig ut! Det ska bli så spännande, galet och roligt!!

2 responses »

  1. Haha…. Hade aldrig gissat att det var du med den där rösten!!! Du är så finurlig Ida!! Försök att inte zooma så mycket nästa gång blev lite snurrig… Det är den Formativbedömningen då får av mig 😉 kram Linda

Kommentera

