Vänliga veckan

Standard

Har hört från barn och föräldrar att det tyvärr hänt lite tråkigheter på fritiden hemma framför datorerna. Man är inte riktigt snäll mot varandra… Så den här veckan fick veckans förmåga bli en av våra ”solförmågor”, nämligen vänlig. Jag storsatsade och drog igång ”vänliga veckan”. Vi började med att se en film som hette ”Schysst med stil och hyfs”. Sedan tänkte vi gemensamt ut vad som skulle finnas med på de olika nivåerna i ”från kass till vass”-trappan. Under vänliga veckan står det en vänlig dator framme i klassrummet hela dagarna. Där fyller man på med goda exempel så fort man gjort något vänligt, stort som smått. Det kan vara från rasten, lektionen, fritids eller fritiden hemma. På torsdag, innan vi drar i väg till Blåkulla, tittar vi vad vi har gjort för vänligt under veckan. Kanske det ligger något vänligt i stora påskägget också…

BildBild

3 responses »

  1. Hej hej!

    Väldigt fin blogg du har!

    Jag körde också vänliga veckan för ett par veckor sedan i min klass och den var väldigt lyckad. Tror att det är bra att upprepa sådana veckor emellanåt. Jag undrar vart du fick tag på den där filmen? Skulle vilja kolla på den för att se om den är ngt för min klass 🙂
    Hälsningar/ Jessica

Kommentera

