Uppfinningar

Standard

Idag är jag sjuk och hemma från skolan. Min förkylning har satt sig på stämbanden och jag har försökt med konststycket att vara tyst en hel dag. Det är inte det lättaste om man befinner sig på jobbet;-)

Idag skulle jag ha startat upp ett teknikarbete i klassen. Vi ska jobba med uppfinningar som har haft stor betydelse, de mäktiga fem och även titta på jordens 7 underverk. Barnen skulle som inledning fått bilder på 8 olika uppfinningar bl.a. mobilen, glödlampan, hjulet…. och sedan gruppvis (4 och 4) lägga dessa uppfinningar i kronologisk ordning. Gissningar skulle dokumenteras och sedan skulle vi titta hur det egentligen ligger till. Men men…, det får bli så fort jag är tillbaka!

2 responses »

Kommentera

