Kompisdag

Standard

Idag hade hela skolan en kompisdag. Eleverna fick börja med att svara på 10 frågor på ett löst papper. Jag läste upp en fråga i taget och de skrev ner sitt svar, allt skedde under stort hemlighetsmakeri. Sedan samlade jag in alla papper och lite då och då under dagen drog jag ett papper och läste upp svaren på det. Nu gällde det för klassen att lista ut vem det var som hade svarat så. Oj, vilken bra koll de hade på varandra!

Bild

I måndags fick eleverna i uppgift att skriva tre positiva saker om alla kompisar i klassen. Sedan sammanställde jag orden och gjorde ett varsitt kort som jag delade ut idag. Innan de fick ta emot kortet fick de ställa sig upp och lyssna medan jag läste upp kompisarnas fina ord!

Bild

Kommentera

